![Loading Events](https://egbyyegs5is.exactdn.com/wp-content/plugins/the-events-calendar/src/resources/images/tribe-loading.gif?strip=all&lossy=1&w=696&ssl=1)
- This event has passed.
Évadnyitó közvetítésünk – FFS-Szerda: Állás- és képfoglalás: a montázs és elméletei
2012, September 26 @ 18:00 - 19:30 UTC+0
Free![ffs-meghivo_szept26_ok2.jpg](https://egbyyegs5is.exactdn.com/wp-content/uploads/2012/09/ffs-meghivo_szept26_ok2.jpg?strip=all&lossy=1&ssl=1)
Állás- és képfoglalás: a montázs és elméleteiTeller Katalin ELTE BTK Esztétika tanszék adjunktusa
Állás- és képfoglalás: a montázs és elméletei
Teller Katalin ELTE BTK Esztétika tanszék adjunktusa
Kevés fogalom mondhat magának olyan karriert, mint amilyet a „montázs” a művészet- és irodalomelmélet terepén befutott. Csakhogy a kortárs képelméleti értelmezésekben meglehetősen szignifikáns elmozdulás tapasztalható az avantgárd irányzatok egyik lényegi eljárásmódjának jelölésétől. Georges Didi-Huberman Brecht-könyvéből kiindulva (Quand les images prennent position. L’?il de l’histoire, 1.) érdemes visszafejteni a fogalomhasználat történetét, mégpedig főként a fotómontázsra összpontosítva, mert itt különösképp pregnánsan követhető nyomon a médiumkritika, az elköteleződés és a manipuláció kölcsönös vonzása és taszítása csakúgy, mint ezen dinamika elméletben elfoglalt helyének változása.