Fotó Piac
Börze
Kedvezménykuponok
Terjesztő szaküzletek
Fókuszban
Benkő Sándor: A képkompozíció 1.
A jó kép kulcsa – az egyéni tehetség mellett – a sikeres képkompozíció. Csak a formailag megfelelően és átgondoltan felépített fotó képes a néző figyelmét lekötni, s a tartalmi üzenetet hordozni. A kompozíció alapelvei megtanulhatók, kétrészes cikkünk első részében ehhez adunk segítséget.
Események naptára
Pályázatok
Képolvasás – képteremtés / Unalmas nyugalom / Szarka Klára sorozata Gáti György fotóival
Sorozatunkban a képalkotási szabályokat, lehetőségeket igyekeztünk bemutatni. Ejtettünk szót a formákról, a képek tagolásáról, az irányok jelentőségéről, a fényről és színről mint képformáló tényezőről. Befejezésül egy kicsit a feje tetejére állítjuk mindazt, amit eddig bizonygattunk.
Steiner Gábor: Hogy minden kéznél legyen! / Az ideális fotósfelszerelés összeállítása utazáshoz
A legtöbb fotós számára a nyár a fényképzés főszezonja. S ilyenkor fontos feladat a szett összeállítása, hiszen a Föld túlsó feléről, de még a Balatonról sem „ugorhat haza” az ember egy-egy elfelejtett kiegészítőért. Az sem megoldás, hogy „mindent” magunkkal vigyünk. Tanácsaink a tükörreflexes gépek használóinak szólnak elsősorban, hiszen az ő felszerelésük összeállítása a legbonyolultabb.
Fejér Zoltán: Magyar találmányok, szabadalmak / HAFAR objektív, szögtükör, alakfelismerő – dr. Bárány Nándor életműve
Az 1899-ben született és 1977-ben elhunyt dr. Bárány Nándort családapaként, hadmérnökként, katonatisztként, szakíróként, optikai tervezőként, amatőr festőként, kutatóintézeti igazgatóként, Kossuth-díjas akadémikusként, egyetemi tanárként és fotóművészként egyaránt tisztelhetjük.
Kiosztották az FTN-díjakat
Cultiris díjazottak
Galéria
Szarka Klára: Robert Capa a Ludwig Múzeumban
Grandiózus méretű Capa-tárlattal csalogatja a nézőket a nyári idényben a budapesti Ludwig Múzeum. Tavaly a magyar kormányzat financiális hátteret biztosított ahhoz, hogy Magyarországra kerüljön több mint ezer felvétel, zömmel mesterkópiák, kisebb részben vintázsok, s most ezekből láthat a nagyközönség széles merítést.
Válságjelek / Szociofotók itthonról és a nagyvilágból
A magyar nézők sajnos megfelelően érzékenyen nézegethetik a Ludwig Múzeum másik nagy fotótárlatát Capáé mellett. A mostani gazdasági válság is alaposan megrázza a világot, s ezúttal is azok szenvedik meg a leginkább, akik amúgy sem az élet napos oldalán jártak folyton. A két háború közötti nagy gazdasági világválság idején készült fényképsorozatok nemcsak a fotózsurnalizmus iskolateremtő példái, hanem a fotóművészet kiemelkedő, szimbolikus, sokat idézett alkotásai is.
Digitális világ
A képmódosító pályázat legjobbjai (3.) / Markos Gábor: Móri kálvária
Technika
Sulyok László: Az ideális kompakt – van-e ilyen?
A fotográfia jelentősen átalakult az elmúlt néhány évben. A fényképezés divatos trenddé, a fényképezőgép-gyártás trendpiaccá vált. Ma már nem lepődünk meg, ha az addig jobbára televíziókat és monitorokat gyártó cégek fotósmasinával rukkolnak elő, de azon sem, ha ugyanezen cégek egybeolvadnak, megszűnnek, vagy jobb esetben más területekre térnek át. A kínálat fényképezőgépekből mindenesetre igazán gazdagnak mondható. Az alábbiakban profi szemmel igyekszünk áttekinteni a kompaktok piacát.
A fotografálás alapjai (7.) / Takács Szabolcs: Amit nem árt tudni: élességállítás
Készítjük a sok fényképet, örülünk, ha némelyik jól sikerül, de sok esetben nem is tudjuk, hogy miért lett az egyik jobb, a másik kevésbé elfogadható. Sorozatunkban sorba vesszük a technikai felszereléseket és az alapvető technikai fogásokat, hogy a felszereléséből (no, és a témából) mindenki a lehető legtöbbet bírja kihozni.
Mozaik
Wagner István: Munkácsi Márton a szezon „nyertese” / Fényképaukciók – Lempertz, Dorotheum és Grisebach
Szabóky Zsoltra (1941-2009) emlékezünk
Wagner István: Kieselbach listája a világhálón
A határokon túl már régóta egyenrangúvá vált a fotográfia a különféle képzőművészeti műfajokkal. Az utóbbi időben ez a folyamat itthon is felgyorsult, a múzeumi tárlatoktól a galériás árusításokig. Kieselbach Tamás sokat tett eddigi három sikeres fényképaukciójával azért, hogy a fotóművészetre felhívja a figyelmet. Most a piacépítés újabb formájával próbálkozott – Einspach Gáborral karöltve -, képes és szöveges ajánlójegyzéket vittek fel az internetre. Az árak viszont nem nyilvánosak, hanem a világhálón, telefonon vagy személyesen lehet róluk tárgyalni. Az eredeti fotográfiák sem kerültek a közönség elé tárlaton, a galériában kérésre megtekinthetők.