Az Amszterdamban élő és dolgozó Ősz Gábor egyéni kiállítása a Ludwig Múzeum olyan hazai, illetve magyar származású alkotókat bemutató sorozatába illeszkedik, akiknek munkássága kevéssé ismert Magyarországon. A 2010-ben a Paris Photo BMW-díját elnyert művész eddigi életművén végigtekintve szembeötlő a következetesség. Hónapokon, esetleg éveken át foglalkozik egy-egy problémakörrel, amelynek során fény és építészet kapcsolatát vizsgálja, vagy olyan kérdéseket analizál, hogy mi a fotografikus reprezentáció határa, mi a valósághoz való viszonya, mi az, amit valósnak nevezünk. A kísérletező, konceptuális jelleg végigkíséri tevékenységét, amelynek alapja az a töretlen figyelem, amely a valóságra, valamint az ember és az őt körülvevő tér kapcsolatára irányul. Analóg fotográfiai eljárások – mint a camera obscura vagy lyukkamera technika – használatával visszafogott képi világú, esztétikailag rendkívül erős karakterű fotográfiai életművet alkotott.