Fotó Piac
Börze
Kedvezménykuponok
Terjesztő szaküzletek
Fókuszban
A Foto Mozaik ajánlja / Krivánszky Árpád: Zsámbék környéki dombok
Hová érdemes menni fotózni? Például a Zsámbék környéki dombokra. Nyáron is? Még nyáron is.
Török György: Tiszaháti templomok
Ha a turisztikát, a fotográfiát és a jó konyhát hedonista módon össze szeretnénk kötni, a Tiszahátnál jobb célpontot nem is találhatnánk. Szinte minden második faluban műemléki templom fogad bennünket, legtöbbjükben festett kazettás mennyezetet találunk. Az árterek nemcsak kiváló természetfotózási lehetőséget nyújtanak, de a gyümölcstermesztésnek is színterei. Ennek következménye a kulináris élvezetek terén egyértelmű: igazi gyümölcspálinka és gyümölcslekvár – szilkében persze -, valamint kemencében készült lekváros sütemények és egytálételek. Szállást a falusi turizmus keretében érdemes foglalnunk, mert kiterjedt hálózat és kedves vendéglátók várnak bennünket.
Események naptára
Pályázatok
Benkő Sándor: A fotóművészetről kicsit másképp (2.) / Tennivalók
Galéria
Mitől jó? / Szarka Klára sorozata
Fejtsük meg a jó fénykép titkát! Ezúttal Michael Kenna brit fotográfus Velencében készült fotográfiáját elemezzük. A városkép Reggio Emiliában, a Fotografia Europea 2010 fesztivál keretében rendezett életműtárlaton látható a Palazzo Magnaniban július 18-ig, Kenna 279 további műve társaságában. Akinek módja van rá, nézze meg eredetiben! Nem fog csalódni.
Digitális világ
Vajda János: Virtuális látószögnövelés
A nagylátószögű objektívek legjellemzőbb tulajdonsága a tér nagy kiterjedésének érzékeltetése. Ha az ég rajzos felhőkkel van teli, a felfelé irányított objektív – perspektivikus hatásából adódóan – szinte ránk „borítja” az eget. Tartalmas előtér esetében pedig, ráközelítve a témára s a horizontot a kép felső részébe helyezve, hangsúlyos előteret kaphatunk. Ez a változatlan méretű háttérhez képest megnövekedve, erős távolságérzetet eredményez.
Venczel Attila: Digitális vagy digitalizált?
Amikor a digitális képalkotás megjelent, az analóg (kémiai) és a digitális (elektronikus) képalkotás „rajongótábora” között megindult egy vita, ami azóta ugyan alábbhagyott kicsit, de még most is megosztja a fotográfusokat. Melyik a jobb? Melyiket mire érdemesebb használni? Van-e még egyáltalán létjogosultsága az analóg fotográfiának? És sorolhatnám még tovább. Hasonlatos ez a fotográfia születésekor a festészet és a fényírás között kialakult párviadalhoz. Azóta persze kiderült, hogy mindkettőnek van létjogosultsága. Valójában mindössze annyi történt, hogy a fotográfia kicsit átrendezte a viszonyokat, átvette az élethűen, objektíven megjelenítendő képek elkészítésének szerepét, a festészetből pedig kiszorította azokat, akik nem művészi eszközként, hanem inkább szolgáltatás gyanánt alkalmazták a festészetet. Legtöbbször belőlük lettek az első fotográfusok.
Technika
Fejér Zoltán: Magyar találmányok, szabadalmak / Plakett – fénykép alapján
Rónai Dénes 135 évvel ezelőtt, 1875. július 15-én született. Az 1890-es évek elején először asztalossegédként kezdett dolgozni. A XIX. században, a fából készült fényképezőgépek korában ez a foglalkozás sokkal közelebb állt a fényképezéshez, mint azt ma gondoljuk.
Stílus és érték a Sonytól
Új Nikon lencse a Zeisstől
Török György: Különlegesebb fényformálók műtermi vakukhoz
A softboxok és swimming-poolok divatja lassan lecseng.
Mozaik
Pólya Zoltán emlékére (1953-2010)
Wagner István: A WestLicht Photographica aukciója
Szakmai berkekben nem kell külön bemutatnunk Bécsben, a Nyugati pályaudvar közelében székelő WestLicht galériáját, amely az időszaki tárlatok mellett rendszeresen tart árveréseket is. Legutóbb május 29-én a 17. Photographica aukció 213 válogatott képét elegáns, párhuzamosan német és angol nyelvű katalógus kísérte, a reprodukciókat kísérő szöveges elemzéseken kívül külön közölt, precíz életrajzokkal.
Wagner István: A Lempertz fényképaukciója
Összesen 216 tétel szerepelt a kölni Kunsthaus Lempertz fotográfiai árverésén május 31-én, és ebből kereken százat értékesítettek.